Elektrikli Scooter’larda yeni dönem! Artık zorunlu olacak

Elektrikli Scooter Kullanıcıları için Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Geliyor!

Türkiye genelinde 100 binin üzerinde elektrikli scooter ve 8 milyon aktif kullanıcıyı yakından ilgilendiren yeni bir düzenleme Meclis gündeminde. Karayolları Trafik Kanunu’nda yapılacak değişiklikle, artık elektrikli scooter’lar için zorunlu mali sorumluluk sigortası devreye giriyor.

Mevcut durumda scooter’lar için herhangi bir sigorta zorunluluğu olmazken bu durum beraberinde bazı mağduriyetler de doğuruyor. Kazaya karışan ve hatalı bulunan scooter kullanıcıları, hem karşı tarafın hem de kendi scooter’larının hasar masraflarını ceplerinden karşılamak zorunda kalıyordu. Yeni düzenleme ile bu durumun önüne geçilmesi planlanıyor.

TBMM Adalet Komisyonu’nda kabul edilen yasa teklifi, bu hafta içinde Meclis Genel Kurulu’na sunulacak. Kabul edilmesi halinde scooter kullanıcıları, tıpkı otomobil sürücüleri gibi kazalara karşı sigorta güvencesi altında olacak.

Bireysel Kullanımda Da Zorunlu

Elektrikli Scooter Derneği Başkanı Cihan Özkan, sadece scooter kiralama hizmeti sunan firmaların değil, bireysel olarak scooter sahibi olan vatandaşların da bu kapsamda sigorta yaptırmakla yükümlü olacağını açıkladı:

“Bugüne kadar sigorta şirketleri, yasal bir düzenleme olmadığı için elektrikli scooter’lar için poliçe kesmiyordu. Artık bu sigorta zorunlu hale gelecek ve şirketler de buna uymak zorunda kalacak.”

Cihan Özkan, Avrupa’daki sistemlerde olduğu gibi plaka uygulamasının da sigorta zorunluluğu ile birlikte gelmesini beklediklerini söyledi. Şu anda scooter’lar için geçerli olan temel kuralları da hatırlattı:

  • 25 km/s hız limiti var.
  • 50 km/s üzeri hız yapılan yollarda scooter kullanımı yasak.
  • Kaldırımda gitmek, iki kişi binmek, ters yönde sürüş ve eşya taşımak yasak.

Kara Yolu Aracı Olarak Değerlendirilecekler

Sigorta düzenlemesiyle birlikte scooter’ların da artık karayolu aracı gibi değerlendirileceği ifade edildi.

Scooter kullanıcılarının çoğunluğunu gençler oluşturuyor. Cihan Özkan’a göre, bu yasa ile kazaya karışan gençler ciddi mali yüklerden korunacak:

“Araç sürücüsü suçluysa zaten kaskosu hasarı karşılıyor. Ama kusur scooter kullanıcısındaysa, şu anda sigorta olmadığından tüm zarar ona ait oluyor. Yeni yasayla bu sorun çözülmüş olacak.”

Kaza sonrası süreçte scooter kullanıcılarının da tıpkı araç sürücüleri gibi hareket etmesi gerektiğini belirten Özkan, kaza tutanağı tutulması veya emniyet birimlerinin çağrılması gerektiğini söyledi. Kaza sonrası kaçan araç sürücülerine karşı da yasal işlem başlatılabilmesi için olay yerinden ayrılmamak büyük önem taşıyor.

Related Posts

ING’den dikkat çeken euro tahmini

Dünyanın önde gelen bankalarından ING, yeni bir rapor hazırladı. Raporda euro için “yükselecek” tahmini yer aldı. ING Bank, küresel piyasalara ilişkin yeni projeksiyonlarını içeren raporunu yayımladı. Bankanın analizine göre, ABD Merkez Bankası (Fed …

Borsa güne yükselişle başladı

Borsa güne yükselişle başladı

Suriye, Türkiye’den dondurulmuş tavuk alımını yasakladı

Suriye, Türkiye’den dondurulmuş piliç dahil 20 tarım ve hayvancılık ürününün ithalatını süresiz yasakladı.

Altının kilogram fiyatı ne kadar oldu?

Altın piyasasında en düşük 4 milyon 405 bin lira, en yüksek 4 milyon 416 bin 900 lirayı gören standart altının kilogram fiyatı, günün sonunda yüzde 0,3 azalışla 4 milyon 406 bin lira oldu. Standart altının kilogram fiyatı dün günü 4 milyon 418 bin …

Anlaşma sağlandı, imzalar atıldı: En düşük maaş 47 bin TL oldu

Seferihisar Belediyesi ile DİSK Genel-İş Sendikası 4 No’lu Şube arasında imzalanan toplu iş sözleşmesiyle, belediyede en düşük işçi maaşı 47 bin TL oldu. Belediye Başkanı İsmail Yetişkin, “İçinde bulunduğumuz ağır ekonomik koşullarda emekçilerimizin yanında olmak, onlara nefes aldıracak adımlar atmak en büyük sorumluluğumuz” dedi.

Baraj Doluluk Oranı %10,7 D düştü

Türkiye genelindeki barajların doluluk oranı yağışların azalmasıyla %10,7 azalarak 39,8 m³’e indi.